مقالات مقالات .

مقالات

گیربکس اتوماتیک

تا به حال برای شما پیش آمده پشت فرمان خودروی که مجهز به گیربکس ( جعبه دنده ) اتوماتیک می باشد نشسته باشید, حتما متوجه تفاوت های در جعبه دنده دستی و اتوماتیک شده اید مانند: نبود پدال کلاچ , این را هم بدانید که خرید خودرو اتوماتیک هم دارایی معایبی می باشد و بستگی به رانندگی شما دارد.
هدف از درست کردن گیربکس اتوماتیک چیست؟
شرح وظیفه اش ماننده گیربکس دستی می باشد ولی باوجود اینکه تمام کار ها بصور خودکار انجام میشود.
در ادامه به بررسی گیربکس ها اتوماتیک نسبت به گیربکس ها دستی پرداخت می شود.
دنده: اهرمی است برای تنظیم سرعت ماشین هنگام رانندگی در سیستم های مکانیکی از چرخ دنده ها برای تغییر سرعت دوران سفت های استفاده می شود.گیربکس اتوماتیک شکلی از راه قدرت و چگونگی کار کردن و انتقال گیربکس ها می باشد.با پیشرفت و توسعه سیستم های منتقل کردن قدرت باعث طراحی جدیدی از گیربکس های شش دنده برای تولید زیادشده است.طوری گیربکس اتوماتیک طراحی شدند که قابل ارتقاء به هفت تا نه دنده می باشد, می توان مراحله های زیادی از دنده را مدیریت کنند. از ویژگی های خوبی گیربکس اتوماتیک این است که: دنده ها بصورت خودکار تغییرمی کنندو از وظیفه راننده کاسته می شود, منتقل کردن سیستم قدرت با مقاومت مسیر و وزن و سرعت به موقعیت خودرو بستگی دارد. اما در گیربکس های معمولی سرعت بیش از حد یا غیرهماهنگی بین سرعت چرخ ها و استهلاک سریع قطعه ها می شود زمانی که راننده ماهرهم باشد. د ر گیربکس های اتوماتیک اهرم به تنها قابل تغییر می باشد. نوع عملکرد گیربکس اتوماتیک : برای ایجاد راحتی راننده طراحی شده است و اجزای متفاوتی دارد بنابراین تمام اجزا با کمک همدیگر به رسیدن سرعت قدرت موتور کار می کنند.از سه قطعه پروانه توربین استاتور ساخته شده است. بشکل فن در سیالی بنام مایع انتقال قرارگرفته اند,توربین بین شفت وروردی انتقال و پروانه به آخر میل لنگ متصل می شود استاتور نیز بین این دو قرار می گیرد.
اگر ایمنی و راحتی در رانندگی مدنظر شماست پیشنهاد می شود از خودرو با گیربکس اتوماتیک استفاده کنید.در اتوماتیک هنگامی که پشت چراغ قرمز یا ترافیک های سنگین باشید بصورت پارک در می آید همین امر منجر به کاهش سوخت و آلودگی می شود.
در جاده های پراز پیچ وخم های زیادی است مانند پیست مسابقه برای نشان دادن مهارت رانندگی از دستی استفاده می شود.
هزینه برای گیربکس اتوماتیم و دستی : مسلما خودورهای با گیربکس اتوماتیک گران تر از گیربکس دستی است و با توجه به برند خودرو از قیمت های متغییری برخوردار است.
زمانی که از گیربکس دستی استفاده می کنید با از تمرکز کافی برخوردارباشید زیرا با کم وزیاد شدن سرعت باید دنده تغییرکند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۲:۵۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)